Kedves Olvasóm!



Bizonyára észreveszed, hogy az ételek egy - két hozzávalót illetőleg kissé reformosra sikeredtek. Sajnos, igen... ez szándékos. Lehetőség szerint mennél kevesebb szénhidrát és zsírtartalmú hozzávalót használok, mindemellett amennyire csak tudom, ígérem, hogy megőrzőm az itáliai konyha jellegzetességeit!

Teszem mindezt azért, mivel sajnos az olasz konyha (Isten áldotta) jellegéből adódóan a csábítást időnként egy - két (három, négy,...) plusz kiló is követi, így szenvedélyemnek csak úgy tudok jóérzéssel hódolni ha nem érzem, pláne nem látom ennek "eredményét" magamon. Megértésed hálásan köszönöm!

Baráti üdvözlettel,
Caprice

2009. június 16.

Cukkinifőzelék sült virslivel

Az alábbi, szintén 10 perc alatt elkészíthető könnyű (diétás) ételhez én most az alábbiakat használtam fel:


3 db cukkini
2 fej hagyma
pár gerezd fokhagyma
kapor és
némi olívaolaj
só, bors, citrom
keményítő
tejföl

A cukkiniknak a két végét levágtam majd nagy lyukú reszelőn legyalultam, közben a hagymát egy kis reszelt fokhagymával megpároltam olívaolajon, erre öntöttem rá a cukkinihalmot. Fűszereztem sóval, borssal és kaporral, némi citromlével, így pároltam együtt őket úgy 10 percig, annyi vízben, amennyiben kényelmesen elfértek.:) Mikor kellőképp megpuhult az alap, egy pohár tejfölbe egy kevés keményítőt elkevertem (liszt helyett), ezt került sűrítésként a főzelékbe. Így rotyogott még egy pár percet, miközben paprikás olívaolajban sütöttem egy pár virslit!
A végén még ízesítheted citromlével kaporral és ecettel is!
Dobd rá a virsliket és kéész!

2 megjegyzés:

  1. Szia,
    kipróbáltam, nagyon finom lett!
    Külön öröm, hogy a gyerekeknek is ízlett. :)
    Köszi a receptet.
    Szia: Vera

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök, hogy örömet szerezhettem! :)

    VálaszTörlés