Kedves Olvasóm!



Bizonyára észreveszed, hogy az ételek egy - két hozzávalót illetőleg kissé reformosra sikeredtek. Sajnos, igen... ez szándékos. Lehetőség szerint mennél kevesebb szénhidrát és zsírtartalmú hozzávalót használok, mindemellett amennyire csak tudom, ígérem, hogy megőrzőm az itáliai konyha jellegzetességeit!

Teszem mindezt azért, mivel sajnos az olasz konyha (Isten áldotta) jellegéből adódóan a csábítást időnként egy - két (három, négy,...) plusz kiló is követi, így szenvedélyemnek csak úgy tudok jóérzéssel hódolni ha nem érzem, pláne nem látom ennek "eredményét" magamon. Megértésed hálásan köszönöm!

Baráti üdvözlettel,
Caprice

2009. augusztus 14.

Pikáns hajdina pirított szezámmal

A hajdina Ázsiában őshonos, igen magas vitamin és tápértékű gabonaféle. Íze jellegzetes, illata erős, más szóval: kiváló csemege az ínyenceknek. :)

A hajdinát olívaolajon üvegesre pirítottam, majd 2 x annyi vízzel és egy fél leveskocával úgy főztem meg, mint a rizst szokás. Ez idő alatt olívaolajon megsütöttem három- négy vékonyra karikázott paprikát. Tettem hozzá olívabogyót, zöldhagymát, szezámmagot és az egészet együtt addig pirítottam, amíg meg nem fonnyadtak a zöldségek, és elkezdett karamellizálódni a paprika. Ezután a zöldségeket a megfőtt hajdinával együtt még egy pár percet pirítottam, míg a hajdina néhány helyen odakapott: ettől ropogós, a szezámtól pedig egzotikus íze lett.

Csak magában, vagy köretként is különleges finomság!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése